Sprzedaż i doradztwo w sklepie internetowym
Opis szkolenia:
Szkolenie sprzedaż i doradztwo w sklepie internetowym sprawi, że właściciele sklepów oraz pracownicy obsługi klienta staną się lepszymi doradcami. Nauczą się w pełni wykorzystywać potencjał sprzedażowy każdej rozmowy handlowej. Podczas praktycznego warsztatu poznają wiedzę, narzędzia oraz techniki komunikacyjne nastawione na aktywne słuchanie kupujących. Będą potrafili odczytywać sygnały wysyłane przez klientów i dobierać rozwiązania adekwatnie do ich potrzeb.
Podczas warsztatu podzielę się z podstawami psychologii zachowań konsumenckich. Ułatwię komunikację ucząc skutecznej typologii klienta i strategii obsługi najróżniejszych konsumentów. Będą świetnym materiałem do wykorzystania w korespondencji e-mailowej, rozmowach telefonicznych i na chacie. Dzięki szkoleniu nauczysz się skutecznej komunikacji, przekładającej się na sprzedaż i wzrost satysfakcji klienta.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorców / właścicieli firm.
- Kierowników obsługi klienta sklepów online.
- Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
- Pracowników obsługi klienta.
Korzyści płynące ze szkolenia:
Dzięki szkoleniu:
- Poznasz korzyści płynące z wdrożenia sprzedaży doradczej w Twoim sklepie online.
- Zyskasz narzędzia usprawniające komunikację z klientem: aktywne słuchanie, budowanie porozumienia, analizę jego potrzeb, dobór właściwych rozwiązań, dzielenie się wiedzą.
- Opanujesz podstawy psychologii konsumenckiej. Poznasz potrzeby i pragnienia klientów online na etapie: poszukiwań produktu, zdobywania wiedzy na jego temat, zakupu.
- Zyskasz wgląd w rozbudowaną typologię klienta, uwzględniającą polskie realia rynkowe.
- Będziesz umiał wskazywać i opisywać potrzeby oraz oczekiwania Twoich klientów oraz do nich właściwie nawiązywać.
- Nauczysz się tworzyć profile zakupowe klienta.
- Studia przypadku pomogą Ci przeanalizować i zinterpretować zachowania klientów, aby właściwie na nie reagować.
- Nauczysz się korzystać efektywnie z technik sprzedaży z naciskiem na sprzedaż komplementarną.
- Skutecznie spersonalizujesz ofertę i kontakt z klientem.
- Utrzymasz balans między postawą empatyczną a asertywną w obsłudze klienta.
- Rozwiniesz umiejętność doradzania, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie w rozmowach z klientami.
Program szkolenia:
Moduł 1 Bo gwiazdą jest klient
- Poznaj swojego klienta – jego potrzeby, wartości i motywacje Przyciągnij jego uwagę, wpłyń na jego zaangażowanie. Mechanizmy podejmowania decyzji i działania pamięci. Segmentacja psychograficzna klientów.
- Zrozumieć lepiej klienta. Profile zakupowe i mapy empatii.
- Typologia klienta.
Moduł 2 Sztuka doradzania
- Trening narzędzi komunikacyjnych – budowania raportu, aktywnego słuchania, zadawania pytań, parafrazy, odzwierciedlania, podsumowywania, klaryfikacji.
- Trening sztuki argumentacji – techniki sprzedażowe w tworzeniu narracji sprzedażowej.
Moduł 3 Komunikacja e-mailowa
- Pro-sprzedażowe podejście w korespondencji e-mailowej.
- Sprzedaż dodatkowa w korespondencji mailowej w praktyce.
Moduł 4 Komunikacja na chacie
- Pro-sprzedażowa komunikacja na chacie z klientami.
- Sprzedaż dodatkowa na chacie. Ćwiczenia.
Moduł 5 Komunikacja telefoniczna
- Dobre praktyki w prowadzeniu rozmów telefonicznych.
- Obsługa wymagającego klienta.
- Wykorzystanie sprzedaży komplementarnej w rozmowach sprzedażowych. Ćwiczenia.