Sprzedaż i doradztwo w sklepie internetowym

Opis szkolenia:

Szkolenie sprzedaż i doradztwo w sklepie internetowym sprawi, że właściciele sklepów oraz pracownicy obsługi klienta staną się lepszymi doradcami. Nauczą się w pełni wykorzystywać potencjał sprzedażowy każdej rozmowy handlowej. Podczas praktycznego warsztatu poznają wiedzę, narzędzia oraz techniki  komunikacyjne nastawione na aktywne słuchanie kupujących. Będą potrafili odczytywać sygnały wysyłane przez klientów i dobierać rozwiązania adekwatnie do ich potrzeb.

Podczas warsztatu podzielę się z podstawami psychologii zachowań konsumenckich. Ułatwię komunikację ucząc skutecznej typologii klienta i strategii obsługi dopasowanej do ich potrzeb. Wykorzystasz te podpowiedzi w korespondencji e-mailowej, rozmowach telefonicznych i na chacie. Dzięki szkoleniu nauczysz się skutecznej komunikacji, przekładającej się na sprzedaż i wzrost satysfakcji klienta. Zyskasz też większą odporność na stres związany z obsługą wymagających klientów.

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorców / właścicieli firm.
  • Kierowników obsługi klienta sklepów online.
  • Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
  • Pracowników obsługi klienta.

Korzyści płynące ze szkolenia:

Dzięki szkoleniu:

  • Poznasz korzyści płynące z wdrożenia sprzedaży doradczej w Twoim sklepie online.
  • Zyskasz narzędzia usprawniające komunikację z klientem: aktywne słuchanie, budowanie porozumienia, analizę jego potrzeb, dobór właściwych rozwiązań, dzielenie się wiedzą.
  • Opanujesz podstawy psychologii konsumenckiej. Poznasz potrzeby i pragnienia klientów online na etapie: poszukiwań produktu, zdobywania wiedzy na jego temat, zakupu.
  • Zyskasz wgląd w rozbudowaną typologię klienta, uwzględniającą polskie realia rynkowe.
  • Będziesz umiał wskazywać i opisywać potrzeby oraz oczekiwania Twoich klientów oraz do nich właściwie nawiązywać.
  • Nauczysz się tworzyć profile zakupowe klienta.
  • Studia przypadku pomogą Ci przeanalizować i zinterpretować zachowania klientów, aby właściwie na nie reagować.
  • Nauczysz się korzystać efektywnie z technik sprzedaży z naciskiem na sprzedaż komplementarną.
  • Skutecznie spersonalizujesz ofertę i kontakt z klientem.
  • Utrzymasz balans między postawą empatyczną a asertywną w obsłudze klienta, co pomoże Ci w obsłudze tzw. trudnego klienta.
  • Rozwiniesz umiejętność doradzania, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie w rozmowach z klientami.

Program szkolenia:

Moduł 1 Bo gwiazdą jest klient

  • Poznaj swojego klienta – jego potrzeby, wartości i motywacje Przyciągnij jego uwagę, wpłyń na jego zaangażowanie. Mechanizmy podejmowania decyzji i działania pamięci. Segmentacja psychograficzna klientów.
  • Zrozum lepiej klienta. Profile zakupowe i mapy empatii.
  • Typologia klienta. Rozpraw się z trudnościami w obsłudze.

Moduł 2 Sztuka doradzania

  • Trening narzędzi komunikacyjnych – budowania raportu, aktywnego słuchania, zadawania pytań, parafrazy, odzwierciedlania, podsumowywania, klaryfikacji.
  • Trening sztuki argumentacji – techniki sprzedażowe  w tworzeniu narracji sprzedażowej.

Moduł 3 Komunikacja e-mailowa

  • Pro-sprzedażowe podejście w korespondencji e-mailowej.
  • Sprzedaż dodatkowa w korespondencji mailowej w praktyce.

Moduł 4 Komunikacja na chacie

  • Pro-sprzedażowa komunikacja na chacie z klientami.
  • Sprzedaż dodatkowa na chacie. Ćwiczenia.

Moduł 5 Komunikacja telefoniczna

  • Dobre praktyki w prowadzeniu rozmów telefonicznych.
  • Obsługa wymagającego klienta.
  • Wykorzystanie sprzedaży komplementarnej w rozmowach sprzedażowych. Ćwiczenia.

Zainteresowany? Zapytaj o indywidualną wycenę szkolenia.