Store attendant vs. sales attendant
25 marca 2014 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja, mystery shopping, personel
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
W prezentacji wyników Daymakerindex 2014 pojawiło się ciekawe porównanie, którym zdecydowałam się z Wami podzielić. O sprzedawcach, ich typach pisywałam wielokrotnie. Przykładowe linki poniżej:
- zajmowanie się produktem,
- zajmowanie się estetyką sklepu,
- pomaganie klientowi, dopiero gdy ten go zaczepi,
- bycie miłym,
- pozostawienie klienta samemu sobie, aby mógł sam znaleźć to, czego szuka.
- pomoc klientom w znalezieniu najlepszej dla nich opcji,
- bycie ekspertem w swojej dziedzinie,
- bycie aktywnym w interakcji z klientem,
- poczucie pewności siebie w tym, co robię.
Oczywiście praca w sklepie jest wypadkową umiejętności budowania relacji z klientem oraz dbałości o wygląd sklepu, jednak należy pamiętać o tym, że towar się sam nie sprzeda mimo najlepszego visual merchandisingu. Czynnik ludzki jest kluczowy, więc jeśli mam do wyboru poprawić wygląd wieszaka z ubraniami zamiast interakcji z klientem, wybieram do drugie. Ta strategia się bardziej opłaca.
Popatrzcie na zdjęcie. Środek dnia, klient wchodzi do średniej wielkości sklepu w godzinach jego funkcjonowania. Na miejscu trwa przebudowa ścianki z obuwiem. Czy sprzedawca był store czy sales attendantem? Czy miał szansę na sprzedaż? Odpowiedzcie sobie sami.