Strefy wartości w sklepie odzieżowym

26 listopada 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, visual merchandising
,

Według zasad rządzących visual merchandisingiem sklep posiada strefy, w których znajdują się różne kategorie asortymentu. Każda z tych stref ma swoje zadania.


Strefa platynowa – jej zadaniem jest zainteresowanie ofertą sklepową i „wciągnięcie” klienta do środka. Tu chwalimy się nowymi dostawami towaru, promocjami i ofertami specjalnymi. Gdy nie ma kontaktu z obsługującym, właśnie ta strefa ma za zadanie powitać klienta.

Złota strefa eksponuje towar towarzyszący temu, który jest wystawiony w strefie platynowej. Pokazuje różnorodność barw, fasonów, rozmiarów.

Srebrna strefa prezentuje regularną kolekcję, która na stałe gości w sklepie.

Strefa brązowa przypomina w jakim sklepie jesteśmy i jaką marką mamy do czynienia


Na ścianach, na skraju tych stref znajdują się punkty przyciągające uwagę klientów


Te elementy stanowią bazę pierwszego wrażenia na kliencie wchodzącym do sklepu i „omiatającym” wzrokiem całość pomieszczenia. Czy Wasz sklep spełnia te kryteria?

Na podstawie:  ¿Qué es el Visual Merchandising? – Dr Beatriz Duran

Dominika Maciejak

Trener sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.