Szkolenie Sprzedaż i obsługa klienta w sklepie
Opis szkolenia
To program pomagający udoskonalić obsługę klienta Twojej marki i wzmocnić sprzedaż. Praktyczny warsztat sprawia, że przyjmujesz optykę klienta. Patrzysz na swoją pracę przez pryzmat jego potrzeb i oczekiwań. Uczysz się empatii i asertywności. Podczas szkolenia poznasz wiedzę, narzędzia oraz techniki sprzedaży nastawione na jak doradztwo, rozwiązywanie bieżących problemów i budowanie lojalności.
Podzielę się z Tobą podstawami psychologii zachowań konsumenckich i neuromarketingu. Przedstawię szereg narzędzi pozwalających na dostosowanie narracji sprzedażowej do różnych typów konsumentów. Z powodzeniem wykorzystasz na wszystkich etapach procesu sprzedaży.
Szkolenie ze sprzedaży i obsługi klienta pomoże Ci zbudować pewność siebie w kontakcie z różnymi klientami. Dzięki szkoleniu zaczniesz korzystać z zasady:”Obsługa klienta to nowy marketing”. Przełożysz ją na swoje codzienne działania, wpłyniesz na doskonałe doświadczenia zakupowe klientów i sukces sprzedażowy Twojej marki.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorców / właścicieli sklepów stacjonarnych i punktów usługowych.
- Franczyzobiorców.
- Kierowników sklepów i punktów usługowych.
- Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
- Pracowników obsługi klienta.
Korzyści płynące ze szkolenia
Dzięki szkoleniu:
- Poznasz korzyści płynące z wdrożenia wyjątkowej obsługi klienta i wypracowania standardów sprzedaży i obsługi klienta w Twoim sklepie.
- Wzmocnisz dynamikę sprzedaży, która pozytywnie wpłynie na KPI sklepu: sprzedaż z metra kwadratowego, konwersję, średni paragon, średnią wartość sztuki, NPS.
- Opanujesz podstawy psychologii konsumenckiej i neuromarketingu.
- Poznasz etapy sprzedaży i przećwiczysz narzędzia kształtujące pozytywne relacje: od budowania pozytywnego wrażenia, diagnozy potrzeb, udzielania informacji, przyjmowania reklamacji, rozwiązywania problemów, po budowanie lojalności klienta.
- Poznasz swój styl komunikacji z klientami.
- Nauczysz się analizować i zinterpretować zachowania 10 typów klientów, aby właściwie na nie reagować
- Będziesz umiał rozpoznawać i nazywać potrzeby oraz oczekiwania Twoich klientów oraz do nich właściwie nawiązywać.
- Odpowiednio zareagujesz na wymagania szczególnie wymagających klientów.
- Utrzymasz balans między postawą empatyczną a asertywną w obsłudze klienta.
- Zdefiniujesz swoje mocne i słabe strony w całym procesu sprzedaży oraz indywidualnie zaplanujesz działania rozwojowe.
- Rozwiniesz umiejętność doradzania, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie.
Program szkolenia
Moduł 1 Zrozumieć klienta
- Perspektywa klienta. Jak robią to najlepsi? Kilka inspiracji.
- Jak podejmujemy decyzje? Mechanizm działania pamięci. Potrzeby, wartości i motywacje klienta. Podstawy neuro-sprzedaży. Segmentacja psychograficzna klientów.
- Persony sposobem na profilowanie klienta.
Moduł 2 Komunikacja z klientem
- Poznaj lepiej siebie i swój styl komunikacji.
- Typologia klientów w służbie doskonałej obsługi.
Moduł 3 A-Z procesu sprzedaży
- Sztuka kreowania pierwszego wrażenia. Wizerunek i nastawienie sprzedawcy.
- Rozpoczęcie rozmowy. Jeśli nie „w czym mogę pomóc?”, to co?
- Analiza potrzeb. Poznaj lepiej klienta dzięki sztuce słuchania i zadawania właściwych pytań.
- Dobierz rozwiązania i zachwyć klienta. Aktywna prezentacja produktu/usługi. Przydatne techniki sprzedażowe.
- Niedoceniana sprzedaż dodatkowa. Korzyści. Strategie.
- Sprzedażowy ping pong, czyli praca z obiekcjami klienta.
- Budowanie doskonałego wrażenia na koniec. Finalizacja sprzedaży i zakończenie wizyty.
Moduł 4 Wymagający klient
- Zdefiniowanie najtrudniejszych zachowań klientów
- Typologia trudnego klienta pomagająca dobierać efektywne strategie radzenia sobie ze szczególnie wymagającymi klientami.
- Kilka słów o asertywności i empatii.
Moduł 5 Analiza SWOT i plan działania
- Moje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia dla realizowanych procesów sprzedaży.
- Stworzenie indywidualnego planu rozwojowego.