Szkolenie Sprzedaż i obsługa klienta w sklepie

Opis szkolenia

To program pomagający udoskonalić obsługę klienta Twojej marki i wzmocnić sprzedaż. Praktyczny warsztat sprawia, że przyjmujesz optykę klienta. Patrzysz na swoją pracę przez pryzmat jego potrzeb i oczekiwań. Uczysz się empatii i asertywności. Podczas szkolenia poznasz wiedzę, narzędzia oraz techniki sprzedaży nastawione na jak doradztwo, rozwiązywanie bieżących problemów i budowanie lojalności.

Podzielę się z Tobą podstawami psychologii zachowań konsumenckich i neuromarketingu. Przedstawię szereg narzędzi pozwalających na dostosowanie narracji sprzedażowej do różnych typów konsumentów. Z powodzeniem wykorzystasz na wszystkich etapach procesu sprzedaży.

Szkolenie ze sprzedaży i obsługi klienta pomoże Ci zbudować pewność siebie w kontakcie z różnymi klientami. Dzięki szkoleniu zaczniesz korzystać z zasady:”Obsługa klienta to nowy marketing”. Przełożysz ją na swoje codzienne działania, wpłyniesz na doskonałe doświadczenia zakupowe klientów i sukces sprzedażowy Twojej marki.

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorców / właścicieli sklepów stacjonarnych i punktów usługowych.
  • Franczyzobiorców.
  • Kierowników sklepów i punktów usługowych.
  • Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
  • Pracowników obsługi klienta.

Korzyści płynące ze szkolenia

Dzięki szkoleniu:

  • Poznasz korzyści płynące z wdrożenia wyjątkowej obsługi klienta i  wypracowania standardów sprzedaży i obsługi klienta w Twoim sklepie.
  • Wzmocnisz dynamikę sprzedaży, która pozytywnie wpłynie na KPI sklepu: sprzedaż z metra kwadratowego, konwersję, średni paragon, średnią wartość sztuki, NPS.
  • Opanujesz podstawy psychologii konsumenckiej i neuromarketingu.
  • Poznasz etapy sprzedaży i przećwiczysz narzędzia kształtujące pozytywne relacje: od budowania pozytywnego wrażenia, diagnozy potrzeb, udzielania informacji, przyjmowania reklamacji, rozwiązywania problemów, po budowanie lojalności klienta.
  • Poznasz swój styl komunikacji z klientami.
  • Nauczysz się analizować i zinterpretować zachowania 10 typów klientów, aby właściwie na nie reagować
  • Będziesz umiał rozpoznawać i nazywać potrzeby oraz oczekiwania Twoich klientów oraz do nich właściwie nawiązywać.
  • Odpowiednio zareagujesz na wymagania szczególnie wymagających klientów.
  • Utrzymasz balans między postawą empatyczną a asertywną w obsłudze klienta.
  • Zdefiniujesz swoje mocne i słabe strony w całym procesu sprzedaży oraz indywidualnie zaplanujesz działania rozwojowe.
  • Rozwiniesz umiejętność doradzania, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie.

Program szkolenia

Moduł 1 Zrozumieć klienta

  • Perspektywa klienta. Jak robią to najlepsi? Kilka inspiracji.
  • Jak podejmujemy decyzje? Mechanizm działania pamięci. Potrzeby, wartości i motywacje klienta. Podstawy neuro-sprzedaży. Segmentacja psychograficzna klientów.
  • Persony sposobem na profilowanie klienta.

Moduł 2 Komunikacja z klientem

  • Poznaj lepiej siebie i swój styl komunikacji.
  • Typologia klientów w służbie doskonałej obsługi.

Moduł 3 A-Z procesu sprzedaży

  • Sztuka kreowania pierwszego wrażenia. Wizerunek i nastawienie sprzedawcy.
  • Rozpoczęcie rozmowy. Jeśli nie „w czym mogę pomóc?”, to co?
  • Analiza potrzeb. Poznaj lepiej klienta dzięki sztuce słuchania i zadawania właściwych pytań.
  • Dobierz rozwiązania i zachwyć klienta. Aktywna prezentacja produktu/usługi. Przydatne techniki sprzedażowe.
  • Niedoceniana sprzedaż dodatkowa. Korzyści. Strategie.
  • Sprzedażowy ping pong, czyli praca z obiekcjami klienta.
  • Budowanie doskonałego wrażenia na koniec. Finalizacja sprzedaży i zakończenie wizyty.

Moduł 4 Wymagający klient

  • Zdefiniowanie najtrudniejszych zachowań klientów
  • Typologia trudnego klienta pomagająca dobierać efektywne strategie radzenia sobie ze szczególnie wymagającymi klientami.
  • Kilka słów o asertywności i empatii.

Moduł 5 Analiza SWOT i plan działania

  • Moje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia dla realizowanych procesów sprzedaży.
  • Stworzenie indywidualnego planu rozwojowego.

Zainteresowany? Poproś o indywidualną wycenę szkolenia ze sprzedaży i obsługi klienta w sklepie.