Szkolenie Obsługa trudnego klienta

Opis szkolenia:

Kim jest dla Ciebie „trudny klient”?  To program kładący nacisk na pracę z klientami roszczeniowymi i sprawiającymi duże trudności sprzedawcom. Praktyczny warsztat skupia się na wzmacnianiu umiejętności interpersonalnych pracowników obsługi klienta w codziennej pracy z klientem. Łagodzi skutki codziennej pracy emocjonalnej. Uczy się zdrowego balansu między empatią i asertywnością.

Podczas szkolenia zdobędziesz wiedzę, narzędzia oraz techniki sprzedaży nastawione na rozwiązywanie bieżących problemów i budowanie pozytywnego wizerunku marki. Poznasz podstawy psychologii zachowań konsumenckich. Przedstawię szereg narzędzi pozwalających na prowadzenie rozmów z różnymi typami klienta. Z powodzeniem wykorzystasz je na wszystkich etapach procesu obsługi.

Szkolenie z obsługi wymagającego klienta pomoże Ci lepiej go zrozumieć i zbudować pewność siebie oraz zminimalizować codzienny stres. Lepiej przygotowany do codziennej komunikacji z wymagającymi klientami, wpłyniesz na ich doskonałe doświadczenia zakupowe i sukces sprzedażowy Twojej marki.

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorców / właścicieli sklepów stacjonarnych i punktów usługowych.
  • Franczyzobiorców.
  • Kierowników sklepów i punktów usługowych.
  • Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
  • Pracowników obsługi klienta.

Korzyści płynące ze szkolenia:

Dzięki szkoleniu:

  • Dowiesz się kim jest Twój „trudny klient”.
  • Opanujesz podstawy psychologii konsumenckiej. Dowiesz się dlaczego klienci zachowują się tak jak się zachowują. 😉
  • Podniesiesz sprzedaż, co pozytywnie wpłynie na KPI sklepu: sprzedaż z metra kwadratowego, konwersję, średni paragon, średnią wartość sztuki, NPS.
  • Zdefiniujesz Twój styl komunikacji z klientami.
  • Poznasz rozbudowaną typologię składającą się z 10 typów klientów, która pozwoli Ci odpowiednio reagować na trudne sytuacje w codziennej obsłudze.
  • Nauczysz się  rozpoznawać i nazywać potrzeby, oczekiwania i wymagania Twoich klientów oraz się do nich odnosić.
  • Zaczniesz utrzymywać balans między postawą empatyczną a asertywną w kontakcie z klientem.
  • Zdefiniujesz swoje mocne i słabe strony w obsłudze wymagającego klienta oraz zaplanujesz swoje działania rozwojowe.
  • Rozwiniesz komunikację, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie.

Program szkolenia:

Moduł 1 Wejdź w buty klienta

  • Wszyscy jesteśmy klientami. Co się dzieje w głowie klienta?
  • Potrzeby, wartości i motywacje klienta. Segmentacja psychograficzna klientów.
  • Profile klienta i mapy empatii dla lepszego zrozumienia nawet najbardziej trudnego klienta.

Moduł 2 Jak porozumieć się z wymagającym klientem?

  • Poznaj siebie i swój styl komunikacji.
  • Trening narzędzi komunikacyjnych – aktywnego słuchania, zadawania pytań, parafrazy, odzwierciedlania, klaryfikacji, informacji zwrotnej, etc.
  • Trudny klient już nam nie straszny. Typologia wymagających klientów w służbie doskonałej obsługi.

Moduł 4 Wymagający klient nie gryzie

  • Zdefiniowanie najtrudniejszych zachowań klientów
  • Kolejna typologia trudnego klienta pomagająca dobierać efektywne strategie radzenia sobie ze szczególnie wymagającymi klientami.
  • Trening asertywności i empatii w oparciu o case study przygotowane przez uczestników szkolenia.

Moduł 5 Analiza SWOT i plan działania

  • Moje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia dla indywidualnej obsługi wymagającego klienta.
  • Przygotowanie do wdrożenia własnego planu rozwojowego każdego uczestnika.’

Zainteresowany odczarowaniem zagadnienia: „trudny klient”? Poproś o indywidualną wycenę szkolenia.