Szkolenie Cross selling
Opis szkolenia:
Cross-selling jest piętą achillesową Twojego sklepu? Szkolenie Cross selling jest odpowiedzią na bolączki detalistów związane z niskim udziałem sprzedaży dodatkowej w ogólnej sprzedaży sklepów. Jest to program pomagający udoskonalić kompetencje sprzedażowe personelu. Dosprzedaż to potężne narzędzie wpływające na poziom sprzedaży. Praktyczny warsztat sprawia, że przyjmujesz optykę klienta i sprzedajesz wartość. Patrzysz na swoją pracę przez pryzmat potrzeb i oczekiwań klienta jednocześnie skutecznie je zaspakajając.
Uczysz się poszukiwania możliwości zwiększania średniego paragonu mając na uwadze zadowolenie klienta. Sprzedaż komplementarna nigdy nie była tak łatwa! Podczas szkolenia poznasz wiedzę, narzędzia oraz techniki sprzedaży nastawione na jak doradztwo, rozwiązywanie bieżących problemów i budowanie lojalności. Podzielę się z Tobą podstawami psychologii zachowań konsumenckich i neuromarketingu wpływającymi na cross selling.
Pokażę korzyści płynące ze sprzedaży dodatkowej dla Ciebie, Twojego biznesu i samego klienta. Z powodzeniem nauczysz się szukać szans dosprzedażowych na wszystkich etapach procesu sprzedaży. Małymi krokami zbudujesz sukces sprzedażowy Twojej marki.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorców / właścicieli sklepów stacjonarnych i punktów usługowych.
- Franczyzobiorców.
- Kierowników sklepów i punktów usługowych.
- Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
- Pracowników obsługi klienta.
Korzyści płynące ze szkolenia:
Dzięki szkoleniu:
- Poznasz korzyści jakie niesie cross selling w Twoim sklepie.
- Wzmocnisz dynamikę sprzedaży, która pozytywnie wpłynie na KPI: sprzedaż z metra kwadratowego, konwersję, średni paragon, średnią wartość sztuki.
- Zgłębisz podstawy psychologii konsumenckiej i neuromarketingu.
- Zobaczysz jakie techniki działają.
- Będziesz umiał rozpoznawać i nazywać potrzeby oraz oczekiwania Twoich klientów oraz do nich właściwie nawiązywać.
- Prześledzisz etapy sprzedaży i przećwiczysz narzędzia wspierające cross sell od diagnozy potrzeb, udzielania informacji, po budowanie lojalności klienta.
- Odpowiednio zareagujesz na wymagania jakie niesie sprzedaż komplementarna w głowach różnych typów klientów.
- Zdefiniujesz swoje mocne i słabe strony wpływające na cross-selling i upselling oraz indywidualnie zaplanujesz działania rozwojowe.
- Odczarujesz sprzedaż dodatkową w swojej głowie.
Program szkolenia:
Moduł 1 Cross selling – psychologia sprzedaży dodatkowej.
- Jak podejmujemy decyzje? Jak działa pamięć klienta? Potrzeby, wartości i motywacje klienta. Podstawy neuromarketingu. Segmentacja psychograficzna klientów.
- Persony i mapa empatii sposobem na profilowanie klienta.
Moduł 2 Sprzedaż komplementarna zaczyna się w głowie.
- Typowe błędy sprzedawców stosujących dosprzedaż.
- Fakty i mity związane ze sprzedażą dodatkową.
Moduł 3 Udany cross sell, czyli analityka sprzedaży dodatkowej.
- Ziarnko do ziarnka. Magia sprzedaży dodatkowej na liczbach.
- Polityka sprzedaży dodatkowej w mojej firmie – kluczowe pytania o cross- i upselling w organizacji.
- Zwyczaje zakupowe klientów a dosprzedaż. Ocena potencjału zakupowego klientów.
Moduł 4 Mapa mojego procesu sprzedaży.
- Zmapowanie procesu sprzedaży ze wskazaniem dobrych okazji do sprzedaży komplementarnej.
Moduł 5 Różni klienci, różne potrzeby, jedna sprzedaż komplementarna.
- Typologia klientów w służbie doskonałej sprzedaży dodatkowej.
- Zdefiniowanie najtrudniejszych zachowań klientów pod względem sprzedaży komplementarnej.
- Strategie cross- i upsellingu – przegląd technik, ich rola w procesie sprzedaży. Praktyczne ćwiczenia.
Moduł 6 Analiza SWOT i plan działania.
- Dosprzedaż a moje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia dla realizowanych procesów sprzedaży.
- Stworzenie indywidualnego planu rozwojowego.