Szkolenie Zarządzanie personelem sklepu stacjonarnego

Opis szkolenia:

Długo szukałeś idealnego szkolenia dla managera sklepu? Zarządzanie personelem jest zbyt wielowątkowe? Nadmiar spraw w sklepie Cię przytłacza? Myślisz, że jako kierownik sklepu „nie ogarniasz”? Delegowanie zadań, rekrutacja, administracja, sprzedaż, rozwój pracowników są u Ciebie realizowane ad hoc? Chcesz, żeby Twój zespół działał jak dobrze naoliwiona maszyna? Dobra strategia warunkuje skuteczność Twoich działań i wyniki całego zespołu. Przestań działać chaotycznie i przetestuj sprawdzone i skuteczne techniki. Popraw swoje zarządzanie zespołem. Stań się lepszym szefem.

Podczas szkolenia dla managera wygenerujesz mnóstwo pomysłów i poukładasz je w czytelny plan, który pomoże Ci osiągnąć tytuł: „Najlepszy kierownik sklepu”, szczególnie jeśli działasz w wysoko konkurencyjnej branży. Nadaj kierunek swoim działaniom i zyskaj bardziej zaangażowany zespół. Warsztat pozwoli Ci przećwiczyć konkretne techniki, znaleźć odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

Na szkoleniu stworzysz własną mapę drogową do osiągnięcia celu – wzrostu efektywności zespołu, wyższej sprzedaży, zwiększonej liczby zadowolonych klientów.

Kto skorzysta najbardziej na szkoleniu?

  • Przedsiębiorca / właściciel sklepów stacjonarnych i punktów usługowych.
  • Franczyzobiorca.
  • Kierownik sklepu / punktów usługowych.
  • Osoba planowana do objęcia funkcji kierownika.

Korzyści płynące ze szkolenia dla managera:

Dzięki szkoleniu:

  • Poznasz korzyści płynące z wdrożenia strategii zarządzania personelem w Twoim sklepie.
  • Zarządzanie zespołem stanie się dla Ciebie łatwe. Oduczysz się „gaszenia pożarów” i działań „z doskoku”.
  • Wzmocnisz dynamikę sprzedaży, która pozytywnie wpłynie na KPI: sprzedaż z metra kwadratowego, konwersję, średni paragon, średnią wartość sztuki, NPS.
  • Opanujesz podstawy zarządzania personelem na wszystkich etapach rozwoju pracowników.
  • Nauczysz się konkretnych narzędzi, które wykorzystasz w codziennym planowaniu zadań, ich delegowaniu, komunikacji z zespołem.
  • Zdefiniujesz swoje mocne i słabe strony w procesie zarządzania oraz indywidualnie zaplanujesz działania rozwojowe.
  • Wyznaczysz konkretne, mierzalne, motywujące, osadzone w czasie i atrakcyjne cele. Stworzysz gotowy do wdrożenia plan.
  • Nauczysz się analizować osiągnięte wyniki. Ustalisz kluczowe czynniki sukcesu i mierniki.

Program modułowy – sam dobierasz istotne zagadnienia. Poznaj przykładowe zagadnienia.

Moduł 1 Kierowniku, poznaj siebie i określ swoje talenty.

Moduł zakłada przeprowadzenie testu Clifton Strenghts Finder Instytutu Gallupa, który:

  • pomaga poznać talenty i mocne strony kierowników sklepów,
  • wspiera efektywne zarządzanie zasobami osobistymi,
  • pomaga rozpoznawać, rozwijać i koncentrować się na najlepszych stronach kierowników.

Każdy uczestnik przed szkoleniem wykonuje test online i otrzymuje indywidualny wynik, na który składa się opis Top 5 posiadanych talentów. Zbiorczy wynik dla całego zespołu jest przedstawiony na Mapie Talentów – matrycy zestawiającej wszystkie talenty kierowników.

Do przeprowadzenia testu potrzebny jest zakup licencji –  aktualna cena dostępna tutaj.

Moduł 2 Kierownik sklepu w roli lidera.

  • Określenie roli i wizerunku kierownika w oparciu o podejście coachingowe. Podstawy i praktyczne ćwiczenia koncepcji przywództwa Hersey’a-Blancharda.

Moduł 3 Tworzenie klimatu do współpracy w zespole.

  • Jakość pracy vs środowisko pracy. Rola dobrej atmosfery pracy i zaspakajania potrzeb pracowniczych oraz wpływ tych elementów na osiągane wyniki.
  • Stan równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
  • „Odkryj swój żywioł”. O roli pasji w życiu.
  • Konflikty i ich rola w zespole sprzedażowym. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi i kryzysowymi.
  • Zarządzanie stresem z wykorzystaniem narzędzi zarządzania poziomem energii życiowej.

Moduł 4 Budowanie zespołu i skuteczna rekrutacja.

  • Budowanie efektywnego zespołu wg koncepcji Belbina.
  • Podstawy skutecznej rekrutacji personelu. Profil kandydata/ogłoszenie o pracę, metody pozyskiwania kandydatów, weryfikacja aplikacji, przeprowadzanie rozmowy rekrutacyjnej, komunikowanie wyników rekrutacji.
  • Onboarding pracowniczy kluczem do sukcesu.

Moduł 5 Skuteczne operacje, czyli organizacja pracy zespołowej.

  • Wyznaczanie celów i priorytetów sobie i zespołowi.
  • Lepsza organizacja pracy i wybrane techniki zarządzanie sobą w czasie.
  • Delegowanie zadań, kluczem do harmonijnej współpracy w zespole.

Moduł 6 Efektywna komunikacja w zespole sprzedażowym.

  • Jak dobra komunikacja wpływa na funkcjonowanie zespołu?
  • Rola emocji w komunikacji międzyludzkiej.
  • Organizacja efektywnych  spotkań z pracownikami i komunikowanie im ważnych informacji.
  • Rozwiązywanie bieżących problemów, generowanie i wdrażanie nowych pomysłów, etc.
  • Mechanizm i funkcje udzielania feedbacku w rozmowie oceniającej.
  • Sztuka udzielania feedbacku.

Moduł 7 Motywowanie zespołu sprzedażowego.

  • Obalamy mit „jedynej słusznej” motywacji finansowej.
  • Motywacja – fakty i mity poparte najnowszymi wynikami badań.
  • Jak kreować zaangażowanie Pracowników? Rola kierownika.

Moduł 8 Plany sprzedażowe w pracy kierownika sklepu.

  • Plany sprzedaży i ich realizacja. Pomysły na zwiększanie dynamiki sprzedaży.
  • Praca na wskaźnikach i celach sprzedażowych. Case study – planowanie działań sprzedażowych i indywidualna pracy z personelem sklepu.
  • Magia sprzedaży dodatkowej.

Moduł 9 Kształtowanie relacji z klientami.

  • Obsługa reklamacji – dobroczynny wpływ reklamacji na biznes, funkcje reklamacji, perspektywa klienta, efektywne zarządzanie reklamacjami.
  • Podstawy negocjacji z wymagającymi klientami. Komunikacja pozytywna.
  • Rola kierownika sklepu w kształtowaniu customer experience i wyjątkowej obsługa klienta.
  • Tworzenie banku pomysłów na budowanie lojalności klientów.

Moduł 10 Rozwój kompetencji pracowników.

  • Rola kierownika w rozwoju pracowników.
  • Podejście „lifelong learning” – uczenie się przez całe życie.
  • Jak efektywnie dzielić się wiedzą i wchodzić w rolę trenera/doradcy/coacha/mentora?
  • Podstawy uczenia dorosłych „w pigułce”.

Moduł 11 Administracja, ach administracja.

  • Postawa przedsiębiorcza w zarządzaniu sklepem.
  • Zarządzanie grafikiem i budżetem sklepu.
  • Przeciwdziałanie kradzieżom.
  • Efektywna współpraca z przedstawicielami galerii handlowych.

Zainteresowany konfiguracją idealnego szkolenia dla managera? Zgłoś się po wycenę.