- Poznasz korzyści płynące z wdrożenia strategii zarządzania personelem w Twoim sklepie.
- Zarządzanie zespołem stanie się dla Ciebie łatwe. Oduczysz się „gaszenia pożarów” i działań „z doskoku”.
- Wzmocnisz dynamikę sprzedaży, która pozytywnie wpłynie na KPI: sprzedaż z metra kwadratowego, konwersję, średni paragon, średnią wartość sztuki, NPS.
- Opanujesz podstawy zarządzania personelem na wszystkich etapach rozwoju pracowników.
- Nauczysz się konkretnych narzędzi, które wykorzystasz w codziennym planowaniu zadań, ich delegowaniu, komunikacji z zespołem.
- Zdefiniujesz swoje mocne i słabe strony w procesie zarządzania oraz indywidualnie zaplanujesz działania rozwojowe.
- Wyznaczysz konkretne, mierzalne, motywujące, osadzone w czasie i atrakcyjne cele. Stworzysz gotowy do wdrożenia plan.
- Nauczysz się analizować osiągnięte wyniki. Ustalisz kluczowe czynniki sukcesu i mierniki.
Szkolenie Zarządzanie personelem sklepu stacjonarnego
Opis szkolenia:
Kto skorzysta najbardziej na szkoleniu?
- Przedsiębiorca / właściciel sklepów stacjonarnych i punktów usługowych.
- Franczyzobiorca.
- Kierownik sklepu / punktów usługowych.
- Osoba planowana do objęcia funkcji kierownika.
Korzyści płynące ze szkolenia dla managera:
Dzięki szkoleniu:
Program modułowy – sam dobierasz istotne zagadnienia. Poznaj przykładowe zagadnienia.
Moduł 1 Kierowniku, poznaj siebie i określ swoje talenty.
Moduł zakłada przeprowadzenie testu Clifton Strenghts Finder Instytutu Gallupa, który:
- pomaga poznać talenty i mocne strony kierowników sklepów,
- wspiera efektywne zarządzanie zasobami osobistymi,
- pomaga rozpoznawać, rozwijać i koncentrować się na najlepszych stronach kierowników.
Każdy uczestnik przed szkoleniem wykonuje test online i otrzymuje indywidualny wynik, na który składa się opis Top 5 posiadanych talentów. Zbiorczy wynik dla całego zespołu jest przedstawiony na Mapie Talentów – matrycy zestawiającej wszystkie talenty kierowników.
Do przeprowadzenia testu potrzebny jest zakup licencji – aktualna cena dostępna tutaj.
Moduł 2 Kierownik sklepu w roli lidera.
- Określenie roli i wizerunku kierownika w oparciu o podejście coachingowe. Podstawy i praktyczne ćwiczenia koncepcji przywództwa Hersey’a-Blancharda.
Moduł 3 Tworzenie klimatu do współpracy w zespole.
- Jakość pracy vs środowisko pracy. Rola dobrej atmosfery pracy i zaspakajania potrzeb pracowniczych oraz wpływ tych elementów na osiągane wyniki.
- Stan równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
- „Odkryj swój żywioł”. O roli pasji w życiu.
- Konflikty i ich rola w zespole sprzedażowym. Radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi i kryzysowymi.
- Zarządzanie stresem z wykorzystaniem narzędzi zarządzania poziomem energii życiowej.
Moduł 4 Budowanie zespołu i skuteczna rekrutacja.
- Budowanie efektywnego zespołu wg koncepcji Belbina.
- Podstawy skutecznej rekrutacji personelu. Profil kandydata/ogłoszenie o pracę, metody pozyskiwania kandydatów, weryfikacja aplikacji, przeprowadzanie rozmowy rekrutacyjnej, komunikowanie wyników rekrutacji.
- Onboarding pracowniczy kluczem do sukcesu.
Moduł 5 Skuteczne operacje, czyli organizacja pracy zespołowej.
- Wyznaczanie celów i priorytetów sobie i zespołowi.
- Lepsza organizacja pracy i wybrane techniki zarządzanie sobą w czasie.
- Delegowanie zadań, kluczem do harmonijnej współpracy w zespole.
Moduł 6 Efektywna komunikacja w zespole sprzedażowym.
- Jak dobra komunikacja wpływa na funkcjonowanie zespołu?
- Rola emocji w komunikacji międzyludzkiej.
- Organizacja efektywnych spotkań z pracownikami i komunikowanie im ważnych informacji.
- Rozwiązywanie bieżących problemów, generowanie i wdrażanie nowych pomysłów, etc.
- Mechanizm i funkcje udzielania feedbacku w rozmowie oceniającej.
- Sztuka udzielania feedbacku.
Moduł 7 Motywowanie zespołu sprzedażowego.
- Obalamy mit „jedynej słusznej” motywacji finansowej.
- Motywacja – fakty i mity poparte najnowszymi wynikami badań.
- Jak kreować zaangażowanie Pracowników? Rola kierownika.
Moduł 8 Plany sprzedażowe w pracy kierownika sklepu.
- Plany sprzedaży i ich realizacja. Pomysły na zwiększanie dynamiki sprzedaży.
- Praca na wskaźnikach i celach sprzedażowych. Case study – planowanie działań sprzedażowych i indywidualna pracy z personelem sklepu.
- Magia sprzedaży dodatkowej.
Moduł 9 Kształtowanie relacji z klientami.
- Obsługa reklamacji – dobroczynny wpływ reklamacji na biznes, funkcje reklamacji, perspektywa klienta, efektywne zarządzanie reklamacjami.
- Podstawy negocjacji z wymagającymi klientami. Komunikacja pozytywna.
- Rola kierownika sklepu w kształtowaniu customer experience i wyjątkowej obsługa klienta.
- Tworzenie banku pomysłów na budowanie lojalności klientów.
Moduł 10 Rozwój kompetencji pracowników.
- Rola kierownika w rozwoju pracowników.
- Podejście „lifelong learning” – uczenie się przez całe życie.
- Jak efektywnie dzielić się wiedzą i wchodzić w rolę trenera/doradcy/coacha/mentora?
- Podstawy uczenia dorosłych „w pigułce”.
Moduł 11 Administracja, ach administracja.
- Postawa przedsiębiorcza w zarządzaniu sklepem.
- Zarządzanie grafikiem i budżetem sklepu.
- Przeciwdziałanie kradzieżom.
- Efektywna współpraca z przedstawicielami galerii handlowych.