Trendy w handlu detalicznym 2014
18 października 2014 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja, trendy
Konsumenci
Przeglądając zagraniczne blogi poświęcone handlowi detalicznemu natrafiłam na ciekawą infografikę o trendach 2014 w tym sektorze. Postanowiłam się ją z Wami podzielić oraz ją skomentować.
![]() |
colourfast.com |
1. Nadal rośnie popularność płatności mobilnych, usług typu My wallet. Detaliści wierzą w magię smartfonów i w tym widzą przyszłość handlu, zwłaszcza, że przeglądanie stron www na smartfonach stale rośnie.
2. Wśród dużej grupy klientów transakcje online budzą lęk ze względu na bezpieczeństwo danych. Jest to jedno z wyzwań handlu i trwają stałe prace nad udoskonalaniem systemów płatniczych i innych, obsługujących handel.
3. Znaczenie social media stale rośnie i ci, którzy wątpią w potęgę tego kanału komunikacji powinni to zrozumieć. Infografika dostarcza nam statystyki, że 20% zakupów jest dokonywanych pod wpływem przeglądania mediów społecznośniowych.
4. Liczy się natychmiastowa wysyłka. Czasy oczekiwania 3-5 dni są za nami. Chcemy dostawy w czasie realnym. Amazon już angażuje drony do dokonywania dostaw.
5. I na koniec kilka dobrych praktyk marek działających na rynku amerykańskim:
- Sephora – posiada aplikację mobilną dla klientów, aby mogli śledzić swoje poprzednie zakupy, czytać recenzje produktów, tworzyć listy zakupów, dostawać dodatkowe benefity.
- Walgreens – ma skoordynowany z internetem system dostaw produktów.
- Kroger – zainstalowane kanały podczerwieni identyfikują czekających do kasy klientów, na podstawie ich ciepłoty ciała. Ciekawy system obsługi kolejek.
- Walmart – aplikacja pozwala odnaleźć w komórce klienta mapę sklepu z rozkładem towarów na półkach.