Trendy w handlu detalicznym 2014

18 października 2014 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja, trendy

Przeglądając zagraniczne blogi poświęcone handlowi detalicznemu natrafiłam na ciekawą infografikę o trendach 2014 w tym sektorze. Postanowiłam się ją z Wami podzielić oraz ją skomentować.

colourfast.com


1. Nadal rośnie popularność płatności mobilnych, usług typu My wallet. Detaliści wierzą w magię smartfonów i w tym widzą przyszłość handlu, zwłaszcza, że przeglądanie stron www na smartfonach stale rośnie.
2. Wśród dużej grupy klientów transakcje online budzą lęk ze względu na bezpieczeństwo danych. Jest to jedno z wyzwań handlu i trwają stałe prace nad udoskonalaniem systemów płatniczych i innych, obsługujących handel.
3. Znaczenie social media stale rośnie i ci, którzy wątpią w potęgę tego kanału komunikacji powinni to zrozumieć. Infografika dostarcza nam statystyki, że 20%  zakupów jest dokonywanych pod wpływem przeglądania mediów społecznośniowych.
4. Liczy się natychmiastowa wysyłka. Czasy oczekiwania 3-5 dni są za nami. Chcemy dostawy w czasie realnym. Amazon już angażuje drony do dokonywania dostaw.
5. I na koniec kilka dobrych praktyk marek działających na rynku amerykańskim:

  • Sephora – posiada aplikację mobilną dla klientów, aby mogli śledzić swoje poprzednie zakupy, czytać recenzje produktów, tworzyć listy zakupów, dostawać dodatkowe benefity.
  • Walgreens – ma skoordynowany z internetem system dostaw produktów.
  • Kroger – zainstalowane kanały podczerwieni identyfikują czekających do kasy klientów, na podstawie ich ciepłoty ciała. Ciekawy system obsługi kolejek.
  • Walmart – aplikacja pozwala odnaleźć w komórce klienta mapę sklepu z rozkładem towarów na półkach.
Handel się zmienia i warto śledzić trendy zagraniczne, bo większość z nich nadejdzie do Polski, Taka wiedza pomoże Wam przygotować się do jeszcze lepszej obsługi klienta. Powodzenia!

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.