Twój program lojalnościowy – kilka porad

10 lutego 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

Najważniejszą rzeczą jest pamiętanie o celu jaki przyświeca powoływaniu programu lojalnościowemu. 

Najczęściej chcemy:

  • aby wzrosła nasza sprzedaż
  • wzmocnić lojalność klienta, poprzez zwiększenie częstotliwości jego wizyt.
Aby osiągnąć te dwa cele najczęściej stawiamy pewne warunki:

  • klient powinien zgromadzić odpowiednią liczbę punktów lub dokonać zakupów na określoną kwotę aby utrzymać swoje aktywne uczestnictwo w programie.
  • liczba punktów uzyskanych przez klienta powinna być wykorzystana w czasie kiedy punkty obowiązują.
Najczęściej w programach lojalnościowych punkty są wymienialne na nagrody. Na tym chciałabym się dziś skupić. Decyzja o nagrodzie może być najważniejsza w realizacji całego programu. Bo musi być to „coś”, co przyciągnie klienta i zachęci go do zbierania punktów.
Struktura programu powinna m.in. opierać się na Twoich marżach, budżecie promocyjnym. Poniżej zebrałam kilka pomysłów na nagrody.

  • Zniżki w sklepie – po osiągnięciu pewnej ilości punktów klient ma prawo do uzyskania zniżki na produkty lub usługi w Twojej placówce. 
  • Produkty sprzedawane w sklepie – to może być dobre rozwiązanie, bo produkty masz „na stanie” i w zależności od ich popularności łatwiej jest zarządzać tym asortymentem. W przypadku dużego zainteresowania masz możliwość bardziej elastycznego reagowania na potrzeby klienta.
  • Zniżki w sektorze turystycznym – nawiązując współpracę, np. z hotelami jest szansa na uzyskanie rabatów na pobyty, lub nawet bezpłatnego zakwaterowania w zamian za reklamę w Twoim programie.
  • Bilety na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe – podobnie jak ze zniżkami turystycznymi. 
  • Karty podarunkowe – jw. 
A co Wy chcielibyście dostać w ramach ulubionego programu lojalnościowego?

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.