Twój program lojalnościowy – kilka porad
10 lutego 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
Najważniejszą rzeczą jest pamiętanie o celu jaki przyświeca powoływaniu programu lojalnościowemu.
Najczęściej chcemy:
- aby wzrosła nasza sprzedaż
- wzmocnić lojalność klienta, poprzez zwiększenie częstotliwości jego wizyt.
Aby osiągnąć te dwa cele najczęściej stawiamy pewne warunki:
- klient powinien zgromadzić odpowiednią liczbę punktów lub dokonać zakupów na określoną kwotę aby utrzymać swoje aktywne uczestnictwo w programie.
- liczba punktów uzyskanych przez klienta powinna być wykorzystana w czasie kiedy punkty obowiązują.
Najczęściej w programach lojalnościowych punkty są wymienialne na nagrody. Na tym chciałabym się dziś skupić. Decyzja o nagrodzie może być najważniejsza w realizacji całego programu. Bo musi być to „coś”, co przyciągnie klienta i zachęci go do zbierania punktów.
Struktura programu powinna m.in. opierać się na Twoich marżach, budżecie promocyjnym. Poniżej zebrałam kilka pomysłów na nagrody.
- Zniżki w sklepie – po osiągnięciu pewnej ilości punktów klient ma prawo do uzyskania zniżki na produkty lub usługi w Twojej placówce.
- Produkty sprzedawane w sklepie – to może być dobre rozwiązanie, bo produkty masz „na stanie” i w zależności od ich popularności łatwiej jest zarządzać tym asortymentem. W przypadku dużego zainteresowania masz możliwość bardziej elastycznego reagowania na potrzeby klienta.
- Zniżki w sektorze turystycznym – nawiązując współpracę, np. z hotelami jest szansa na uzyskanie rabatów na pobyty, lub nawet bezpłatnego zakwaterowania w zamian za reklamę w Twoim programie.
- Bilety na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe – podobnie jak ze zniżkami turystycznymi.
- Karty podarunkowe – jw.
A co Wy chcielibyście dostać w ramach ulubionego programu lojalnościowego?