Ulubione marki Polaków w 2013 roku

9 czerwca 2013 Dominika Maciejak udostępnij
raport

13. edycja badań European Trusted Brands przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach Europy (Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria, Belgia, Czechy, Finlandia) wyłoniła najbardziej cenione sklepy spożywcze. W Polsce badanie było realizowane metodą kwestionariuszową on-line. 

I tak na podstawie 1049 ankiet on-line, wśród Polaków największym zaufaniem cieszą się wśród sklepów spożywczych:

1. Biedronka – 33,6% zaufania Polaków

2. Lidl – 10,4% 

3. Tesco – 6,5%
4. Kaufland – 5,2% 
5. Piotr i Paweł  – 3,2% 
6. Lewiatan – 2,9% 
7. Alma – 2,9% 
8. Żabka – 2,4%

W kategorii drogeria przoduje Rossmann (66%), za nim plasują się drogerie Natura (11%) i Sephora (4%).
Wśród aptek 18% Polaków wskazało na markę Dbam o Zdrowie.
Marki z odzieżą zdeklasował – tak samo jak rok temu –  H&M, który wybrało 16% Polaków. Dużym zaufaniem cieszy się również  Reserved (7%) oraz C&A (5%).

Z badania wynika, że Polacy cenią silne i wiarygodne marki. Obecność rodzimych marek pozwala stwierdzić, że wspieramy polski biznes. Polski konsument nie wstydzi się kupować w dyskontach, a na znaczeniu tracą hipermarkety. Kosmetyki lubimy kupować w jednej sieci, która konkurencję pozostawia z tyłu. H&M utrzymał swoją silną pozycję w branży odzieżowej. 

Sieci z roku na rok budzą coraz większe zaufanie wśród nas. Upodobniamy się w naszych gustach do zachodnich społeczeństw.


Informacje pochodzą ze strony wirtualnemedia.pl

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.