Ulubione marki Polaków w 2013 roku
9 czerwca 2013 Dominika Maciejak udostępnij
raport
Konsumenci
13. edycja badań European Trusted Brands przeprowadzona przez Reader’s Digest w 12 krajach Europy (Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria, Belgia, Czechy, Finlandia) wyłoniła najbardziej cenione sklepy spożywcze. W Polsce badanie było realizowane metodą kwestionariuszową on-line.

I tak na podstawie 1049 ankiet on-line, wśród Polaków największym zaufaniem cieszą się wśród sklepów spożywczych:
1. Biedronka – 33,6% zaufania Polaków
2. Lidl – 10,4%
3. Tesco – 6,5%
4. Kaufland – 5,2%
5. Piotr i Paweł – 3,2%
6. Lewiatan – 2,9%
7. Alma – 2,9%
8. Żabka – 2,4%
W kategorii drogeria przoduje Rossmann (66%), za nim plasują się drogerie Natura (11%) i Sephora (4%).
Wśród aptek 18% Polaków wskazało na markę Dbam o Zdrowie.
Marki z odzieżą zdeklasował – tak samo jak rok temu – H&M, który wybrało 16% Polaków. Dużym zaufaniem cieszy się również Reserved (7%) oraz C&A (5%).
Z badania wynika, że Polacy cenią silne i wiarygodne marki. Obecność rodzimych marek pozwala stwierdzić, że wspieramy polski biznes. Polski konsument nie wstydzi się kupować w dyskontach, a na znaczeniu tracą hipermarkety. Kosmetyki lubimy kupować w jednej sieci, która konkurencję pozostawia z tyłu. H&M utrzymał swoją silną pozycję w branży odzieżowej.
Sieci z roku na rok budzą coraz większe zaufanie wśród nas. Upodobniamy się w naszych gustach do zachodnich społeczeństw.
Informacje pochodzą ze strony wirtualnemedia.pl