UPS – Twoja Unikatowa Propozycja Sprzedaży

17 maja 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

To nie jest post o jednej z największych firm kurierskich 🙂 Chcę się z Wami dziś podzielić sposobem na wyróżnienie się spośród konkurencji. Parę dni temu wspominałam o strategii wyróżniania się: http://www.skillpoint.com.pl/2014/05/strategia-wyrozniania-sie.html Będę ten temat rozwijać dziś, próbując przekonać Was do stworzenia Waszej Unikatowej Propozycji Sprzedaży, która pozwoli odróżnić Twój biznes od reszty.

Jeśli włączysz ją w działania sprzedażowe i marketingowe, zyskasz nowe możliwości i przewagę konkurencyjną. Na początek, pomyśl co robisz najlepiej, zastanów się również nad tym co robi Twoja konkurencja. Możliwości wyboru UPS są praktycznie nieograniczone! Ważna jest świadomość, że sukces oparty na wymyślonej przez Ciebie UPS jest do osiągnięcia jedynie, gdy jesteś w stanie spełnić obietnicę. Jeśli tego nie zrobisz, grozi Ci osiągnięcie efektu przeciwnego do zamierzonego. 


Jak wybrać Unikatową Propozycję Sprzedaży? Pomyśl na wstępie o potrzebach Twojej branży:

  • szeroki wybór
  • rabaty
  • doradztwo
  • wygoda zakupów (lokalizacja, czas)
  • najlepsza jakość produktów/usług w swojej kategorii
  • szybkość obsługi
  • ponadstandardowe usługi
  • wydłużona gwarancja
  • zwrot/możliwość wymiany
  • inne
Pomyśl w kilku zdaniach o UPS. Odrzucając ogólniki skup się na 1 zdaniu, które komunikuje to, co w Twojej ofercie jest najlepsze.

Przykłady Unikatowej Propozycji Sprzedaży:
„Większość usługodawców pracuje w godzinach 9-17. My działamy 10-20.”
„Sprzedajemy te same marki X, co firma Y i Z, ale 25-75% taniej.”
„Kupując produkt X u nas otrzymujesz dożywotnią, nieograniczoną gwarancję oraz zastępczy produkt Y na czas naprawy.”

Im zalety są bardziej mierzalne, tym większą mają skuteczność. Naucz się operować swoją UPS na co dzień. Dopilnuj,aby Twoi pracownicy również to robili.

A więc jaka jest Twoja UPS?

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.