Lubię chodzić do IKEA. Czuję się tam bardzo dobrze, szczególnie w poniedziałkowe poranki, kiedy razem ze mną przebywa w sklepie obsługa i 10 innych klientów. 😉 W tych warunkach, przy okazji zakupów, urządziłam sobie VMowe safari, którego wynikami postanowiłam się z Wami podzielić.
 
Mam nadzieję, że moje obserwacje i porady pozwolą Wam uatrakcyjnić ekspozycję w Waszych sklepach. I nieważne czy działacie w branży wyposażenia wnętrz, czy macie sklep zoologiczny. Pewne zasady są uniwersalne i przydadzą się w sklepach różnych branż. 

Garderoba Pin-up girl

Wnętrze luksusowego butiku? Na pierwszy rzut oka tak wygląda. Tymczasem to ekspozycja systemu do przechowywania/wyposażenie garderoby. Świetna, nieco teatralna ekspozycja, w której uwagę klienta przyciąga oświetlenie i zestawienie barw: czarny, biały i czerwony. Kolory są obecne w wyposażeniu zabudowy, która jest fantastycznym tłem, a jednocześnie główną sprzedażową aktorką.

Pan regał

Dlaczego zwrócił moją uwagę? Bo był dobrze oświetlony i wypełniony bibelotami, które się po prostu dobrze komponują. Kiedy ekspozycja jest lekka i nie przytłacza sumą elementów, pozwala się lepiej wyróżnić w gąszczu bodźców.

Słoneczny brzeg

Okazuje się, że nie trzeba jechać do Bułgarii. 😉 Ekspozycja wieszaków korzysta znów w magii oświetlenia i pomarańczu, którego nie da się nie zauważyć. Zabawa w cienie bardzo przypadła mi do gustu. Zastanów się jak w Twoim sklepie możesz wykorzystać ten efekt.

Zielono mi

Doceniam nieszablonowe myślenie twórcy ekspozycji, który połączył pozornie niezwiązane ze sobą elementy w ciekawą całość. Wspólnym mianownikiem jest kolor zielony. I ten klucz też jest dobrym pomysłem w aranżacji przestrzeni handlowej. Rada: Połącz elementy, które są pozornie nie do połączenia!

Drogowskazy dla łowców okazji

Połączenie żółtego z czarnym jest silnie kojarzone przez klientów z okazją cenową. Uruchamia w mózgu klienta alarm. IKEA konsekwentnie wykorzystuje to połączenie kolorystyczne dla zaakcentowania promocji. Klient przechadzając się po sklepie i patrząc na ekspozycje z oddali, nie jest w stanie nie zauważyć stref promocji. Dużą rolę gra oświetlenie, które jest wycelowane w żółto-czarne materiały POS.

Powrót do pisma obrazkowego

Nie czarujmy się. Obraz w dzisiejszych czasach rządzi. Doskonały przykład wykorzystania oznaczeń graficznych na ekspozycji. Piktogramy kierują klienta do właściwego asortymentu i pomagają mu podjąć właściwą decyzję zakupową. Asortyment jest czytelnie pogrupowany. Klient oszczędza czas i łatwo się może zorientować. Brawo!

Humor zawsze się broni

Na koniec moje ulubione smaczki. Ulubione, bo budzą pozytywne emocje.

 

Mam nadzieję, że dzisiejszy post Was nieco zainspirował i pozwoli Wam wyczarować VMowe smaczki na Waszych podwórkach. A Wy skąd czerpiecie pomysły na Wasze ekspozycje?

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.