Wdrażanie decyzji o formie promocji sklepu

11 grudnia 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

Aby promocje działały, powinny być tworzone pod kątem klientów, którzy odwiedzają placówkę. Duże sieci inwestują w szereg badań, które pomagają im znaleźć odpowiedzi na nurtujące pytania. Lokalny biznes może poradzić sobie we własnym zakresie.

Informacja od stałych klientów:

  • Czy klienci będą odwiedzać sklep tylko ze względu na promocję?
  • Czy klienci będą wstrzymywać się z zakupem do rozpoczęcia promocji? A może przeciwnie? Będą unikać wizyt w sklepie podczas promocji?
  • Czy wzmożony ruch spowodowany promocją nie wpłynie drażniąco na klientów?
  • Jaki typ promocji jest najbardziej lubiany przez klientów? Eventy promocyjne, wyprzedaże, konkursy?
  • Czy klienci woleliby stałe obniżenie cen zamiast pojawiających się promocji cenowych?
  • Co klienci sądzą o proponowanych im promocjach? Czy oczekują ich?
Informacja od potencjalnych klientów:


  • Co sądzą o promocjach?
  • Czy są skłonni odwiedzić sklep po raz pierwszy za sprawą promocji?
  • Czy odwiedzą sklep bez zamiaru kupna konkretnego produktu?
  • Jaki typ promocji jest najbardziej przyciągnie uwagę potencjalnych klientów? Eventy promocyjne, wyprzedaże, konkursy?
  • Jeśli odwiedzają sklep ze względu na konkretna promocję, to czy odwiedzą go po raz kolejny kiedy promocja dobiegnie końca?
  • Co sądzą o konkretnej promocji? Czy czekają na jej wejście w życie?
Po zgromadzeniu tych danych i przestudiowaniu wyników, dysponujemy wiedzą na temat gustów naszych klientów. To jednak nie wszystko. Proces decyzyjny dotyczący wdrożenia promocji jest oparty o wiedzę, o której dowiecie się niebawem! 

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.