Wnętrze sklepu przyjaznego klientowi
3 grudnia 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, visual merchandising
Personel, Sklepy stacjonarne
Sklep, który jest przyjazny klientowi rządzi się swoimi prawami. Oto niektóre z nich:
- Towar jest zorganizowany w taki sposób, że klienci znajdują wszystko, co jest im potrzebne w sposób łatwy i sprawny. Sekcje powinny być dobrze oznakowane i wyodrębnione w sposób logiczny.
- Ważne, by ekspozycja podkreślała walory produktu, o tym więcej w postach poświęconych visual merchandisingowi.
- Priorytetem jest również czystość i porządek. W takich miejscach czujemy się dobrze. Zadaniem personelu jest uzupełnianie towaru, gdy się skończy .
- O przejezdności alejek handlowych wspominałam bardzo często. Klienci nie powinni obijać się o siebie i o ekspozycję towaru.
- Plan sklepu powinien odzwierciedlać naturalny ruch klientów. Warto to obserwować i zapewnić w swoim sklepie warunki do tego, by klienci przemieszczali się w sklepie zgodnie z ich „wewnętrznym głosem”.
- Umieszecznie towaru w granicach 120-160 cm w przypadku sklepu samoobsługowego i 80-180 cm w przypadku sklepu ladowego.
- Rola oświetlenia jest kluczowa, szczególnie w przypadku mody, wyposażenia wnętrz czy produktów „zorientowanych na kolor”.
Podsumowując, prostymi metodami możemy sprawić, że klienci będą się czuli w naszym sklepie lepiej. Są to absolutne podstawy, o których wielu zapomina.
Warto pomyśleć o swoim sklepie pod kątem checklisty uwzględniającej te oraz inne elementy. Ten zwyczaj warto wpoić pracownikom jako codzienną rutynę.
Czy macie w swojej praktyce takie checklisty? Na co zwracacie uwagę? Zapraszam do komentowania!