Z rezerwą o Reserved

13 stycznia 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, visual merchandising
,

Ogólna ocena: 6,5/10

Plusy: Kolekcje odzwierciedlające najnowsze trendy w modzie. Nowoczesny wystrój sklepu. Duże przeceny, możliwość znalezienia czegoś dla siebie w niewygórowanej cenie. Jasny i przestronny sklep o współczesnym wystroju. Nawet w godzinach szczytu można swobodnie przejść między regałami.
Minusy: Bardzo brudne przymierzalnie. Zakurzona podłoga. Towar w wielu miejscach w dużym nieładzie. Obsługa nie zwracająca uwagi na klientów. Brak tła muzycznego.
Okno wystawowe i aranżacja sklepu: Witryna nie powala. Jak na „polski Inditex” visual merchandiserzy Reserved mogli moim zdaniem być bardziej kreatywni. Manekiny ok. Choć żółto-czarne materiały POS kojarzą się z Media Expertem. Wystrój sklepu jest nowoczesny i cechuje się lekkością. Ażurowe meble, jasne ściany stanowią dobre tło dla sprzedawanego asortymentu.  Sklep jest przestronny i estetyczny. Przymierzalnie o właściwych wymiarach, z wystarczającą liczbą wieszaków i meblem pomocniczym. Tak jak pisałam w minusach, ewidentnie trzeba tam zadbać o czystość. W wielu miejscach sklep jest zakurzony, na podłodze można zauważyć metki, ramiążka i ubrania.

Obsługa klienta: Pracownicy na tym etapie funkcjonowania sklepu  zajmowali się układaniem asortymentu. W tym sklepie jako tako nie można mówić o obsłudze jako doradztwie. Sprzedawcy są do dyspozycji klienta przy kasie. Na sali sprzedaży zajmują się układaniem towaru. Przymierzalnie są samoobsługowe. Personel tuż przed zamknięciem zdecydowanie daje klientowi do zrozumienia, że powinien dawno wyjść. Brakuje komunikatu o tym, że sklep za kilka minut będzie zamykany. Przy kasie obsługujący mnie pan bardzo się spieszył, dał mi odczuć, że nie jest zadowolony, że kasuje towar po czasie. Trzykrotnie mnie pożegnał nim ostatecznie wydał mi zakupiony towar.

Podsumowanie: Mimo dość dużej dozy sympatii dla marki Reserved, dzisiejszy pobyt potwierdził moje skojarzenia z tym sklepem. Fajna moda i bałagan w jednym. Jeśli marka ta ma konkurować z Zarą, jej pracownicy powinni być świadomi, że powinien być bardziej zadbany. To, że obsługa klienta jest ograniczona do zajmowania się asortymentem i kasowania, nie oznacza, że ten element nie kształtuje doświadczenia zakupowego klienta. Dziś wyszło średnio.
Adres: ul. Szwajcarska 14, 61-285 Poznań, Polska

 
Data wizyty: sobota 12/01/2013, późny wieczór na godzinę przed zamknięciem
Branża: odzież i akcesoria
Strona WWW: www.reserved.com/pl

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.