Żelazne reguły obsługi klienta

12 sierpnia 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, personel
,

Najważniejsze jest to, że dobra obsługa oznacza większe zyski. Jak już wielokrotnie pisałam, wielu klientów jest w stanie wydać więcej na ekstra obsługę. Jakie są żelazne reguły obsługi? 

  • Świadomość pośród wszystkich z obsługi, że tylko zadowolony klient stanie się stałym klientem. I na odwrót, stały klient może stać się eks-klientem jeśli poziom jego/jej oczekiwań nie będzie utrzymywany.
  • Odpowiedzialność zbiorowa za obsługę klienta. Wszyscy są odpowiedzialni za komfort klienta i nie powinno być tu żadnych wyjątków.
  • Należy wyprzedzać potrzeby klientów.
  • Rozwiązania potencjalnych problemów powinny być stosowane zanim te drobne sprawy urosną do rangi wielkich niedogodności.
  • Dobra dwustronna komunikacja z klientami. Przede wszystkim umiejętność słuchania klientów i wcielanie w życie ich sugestii.
  • Trzymanie się zasady, że klient ma zawsze rację, a Ty potrzebujesz go bardziej niż on Ciebie (wszak nasza praca zależy właśnie od obecności klientów!).
Warto uczyć tych zasad od samego początku. Ich przypominanie i stosowanie w praktyce stanowi gwarancję wykształcenia w obsługujących solidnych podstaw zawodu i pozwoli uniknąć podstawowych błędów. Niby takie oczywiste, ale warto te rzeczy nazwać!

Do wydrukowania i powieszenia na ścianie zaplecza sklepowego:)
https://docs.google.com/file/d/0By2P4mim_3ofdm9Ma0NrV1RXdFU/edit?usp=sharing

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.