- Poznasz korzyści płynące z wdrożenia strategii marketingowo-sprzedażowej w Twoim sklepie.
- Oduczysz się „gaszenia pożarów” i działań ad hoc.
- Wzmocnisz dynamikę sprzedaży, która pozytywnie wpłynie na KPI: sprzedaż z metra kwadratowego, konwersję, średni paragon, średnią wartość sztuki, NPS.
- Opanujesz podstawy psychologii konsumenckiej i neuromarketingu.
- Nauczysz się konkretnych narzędzi strategicznych, które będziesz mógł używać w planowaniu działań marketingowo-sprzedażowych, tj. model biznesowy, persona, mapa empatii, customer journey map, archetypy marki, wartości, autorskie kanwy do planowania.
- Zdefiniujesz swoje mocne i słabe strony w całym procesu sprzedaży oraz indywidualnie zaplanujesz działania rozwojowe.
- Wyznaczysz konkretne, mierzalne, motywujące, osadzone w czasie i atrakcyjne cele. Stworzysz gotowy do wdrożenia plan.
- Nauczysz się analizować osiągnięte wyniki. Ustalisz kluczowe czynniki sukcesu i mierniki
Szkolenie Efektywna strategia sprzedaży i marketingu
Opis szkolenia:
Strategia to dla Ciebie czarna magia? Nadmiar spraw w Twoim biznesie Cię przytłacza? Marketing i sprzedaż sklepu są u Ciebie planowane ad hoc? Mam dobre wiadomości! To da się zaplanować i wdrożyć. Strategia marketingowa warunkuje skuteczność Twoich działań marketingowo-sprzedażowych. Pomaga określić cele, oszczędzić czas i pieniądze. Przestań działać chaotycznie i skup się na konkretnych działaniach działaniach i rozwoju.
Podczas szkolenia wygenerujesz mnóstwo pomysłów i poukładasz je w czytelny plan. Pomoże Ci on osiągnąć skuteczność, szczególnie, jeśli funkcjonujesz w wysoko konkurencyjnej branży. Nadaj kierunek swoim działaniom, obierz właściwy kurs i nie daj się zatrzymać! Warsztat pozwoli Ci odnaleźć swoje miejsce na rynku, zdefiniować Twoją (bez)pośrednią konkurencję. Dowiesz się jakimi kanałami dotrzeć do klienta i jak zaprezentować swoje produkty i usługi.
Na szkoleniu stworzysz własną mapę drogową do osiągnięcia celu – wzrostu sprzedaży, zwiększonej liczby zadowolonych klientów, którzy chcą przyprowadzić do Ciebie swoich znajomych.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorców / właścicieli sklepów stacjonarnych i punktów usługowych.
- Franczyzobiorców.
- Kierowników sklepów i punktów usługowych.
- Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
Korzyści płynące ze szkolenia:
Dzięki szkoleniu:
Program szkolenia:
Moduł 1 Po co mi strategia? Analiza stanu obecnego.
- Analiza aktualnego modelu biznesowego i dotychczasowych działań sprzedażowo-marketingowych.
- Kto jest moją konkurencją? Analiza dokonań konkurencji.
- Kim jest mój klient? Jakie są jego potrzeby? Kilka słów o zachowaniach konsumenckich.
Moduł 2 Dobry plan to podstawa.
- Korzyści płynące ze strategii marketingowo-sprzedażowej w kanale online i offline.
Moduł 3 Wyróżniki marki.
- Odkrycie wartości, wyróżników i archetypów Twojej marki i marek konkurencyjnych.
Moduł 4 Podróż zakupowa klienta.
- Mapa podróży klienta. Zdefiniowanie kluczowych punktów styku klienta z marką, zmapowanie elementów procesu zakupowego.
- Wypracowanie spójnej koncepcji działań marketingowych online i offline w oparciu o mapę podróży klienta.
Moduł 5 Twój nowy kalendarz działań marketingowych.
- Przegląd dobrych praktyk rynkowych z różnych branż.
- Ustalenie harmonogramu działań w kalendarzu marketingowym Twojej marki.
- Projektowanie przykładowych działań offline i online dla Twojej marki w oparciu o proste i intuicyjne narzędzia.