Audyt sklepu internetowego
Cel główny badania:
Audyt obsługi klienta sklepu online to badanie jakościowe pomagające sprawdzić poziom obsługi klienta. Nacisk badania obsługi jest postawiony na zachowania, postawy wspomagające: wzrost sprzedaży i budowanie jakościowej relacji personelu z klientem i wzmacnianie jego lojalności.
Jak wygląda audyt obsługi sklepu internetowego?
Audyt obsługi sklepu internetowego weryfikuje czy pracownicy przestrzegają standardu obsługi klienta i w jakim stopniu. Skupia się też umiejętnościach miękkich personelu. Kończy się raportem z rekomendacjami odnośnie wszystkich badanych obszarów i zachowań personelu sklepu.
Korzyści biznesowe:
- Dokonasz obiektywnej weryfikacji aktualnego poziomu obsługi klienta w sklepie online.
- Zyskasz indywidualne rekomendacje dotyczące rozwoju poszczególnych pracowników.
- Wyznaczysz kierunki rozwoju działu obsługi klienta Twojego sklepu.
- Dokonasz weryfikacji i redefinicji obecnych standardów obsługi klienta.
- Zyskasz niezależną perspektywę na ścieżkę zakupową klienta.
Przykładowy zakres badania:
Obsługa telefoniczna:
- Czas oczekiwania na nawiązanie rozmowy.
- Przedstawienie się, powitanie oraz miłe pożegnanie.
- Umiejętność indywidualnego podejścia do klienta: analizy jego potrzeb i reakcji na nie.
- Kultura osobista oraz życzliwość pracownika.
- Wiedza pracownika na temat firmy oraz produktów dostępnych w ofercie.
- Sposób prowadzenia rozmowy w przypadku nietypowych zapytań klienta, a także wystąpienia niestandardowych sytuacji.
- Spełnianie standardów w zakresie prowadzonych akcji promocyjnych: np. proponowanie dodatkowych produktów, informowanie o przecenach, rabatach, etc.
Obsługa e-mail / chat:
- Czas reakcji na otrzymaną wiadomość.
- Przedstawienia się oraz miłe pożegnanie.
- Wiedza merytoryczna.
- Kultura językowa.
- Umiejętności rozwiązania problemu klienta.
- Poprawność stylistyczna, gramatyczna i ortograficzna.
- Spełnianie standardów w zakresie prowadzonych akcji promocyjnych: np. proponowanie dodatkowych produktów, informowanie o przecenach, rabatach, etc.