Audyt sklepu internetowego

Cel główny badania:

Audyt obsługi klienta sklepu online to badanie jakościowe pomagające sprawdzić poziom obsługi klienta. Nacisk badania obsługi jest postawiony na zachowania, postawy wspomagające: wzrost sprzedaży i budowanie jakościowej relacji personelu z klientem i wzmacnianie jego lojalności.

Jak wygląda audyt obsługi sklepu internetowego?

Audyt obsługi sklepu internetowego weryfikuje czy pracownicy przestrzegają standardu obsługi klienta i w jakim stopniu. Skupia się też umiejętnościach miękkich personelu. Kończy się raportem z rekomendacjami odnośnie wszystkich badanych obszarów i zachowań personelu sklepu.

Korzyści biznesowe:

  • Dokonasz obiektywnej weryfikacji aktualnego poziomu obsługi klienta w sklepie online.
  • Zyskasz indywidualne rekomendacje dotyczące rozwoju poszczególnych pracowników.
  • Wyznaczysz kierunki rozwoju działu obsługi klienta Twojego sklepu.
  • Dokonasz weryfikacji i redefinicji obecnych standardów obsługi klienta.
  • Zyskasz niezależną perspektywę na ścieżkę zakupową klienta.

Przykładowy zakres badania:

Obsługa telefoniczna:

  • Czas oczekiwania na nawiązanie rozmowy.
  • Przedstawienie się, powitanie oraz miłe pożegnanie.
  • Umiejętność indywidualnego podejścia do klienta: analizy jego potrzeb i reakcji na nie.
  • Kultura osobista oraz życzliwość pracownika.
  • Wiedza pracownika na temat firmy oraz produktów dostępnych w ofercie.
  • Sposób prowadzenia rozmowy w przypadku nietypowych zapytań klienta, a także wystąpienia niestandardowych sytuacji.
  • Spełnianie standardów w zakresie prowadzonych akcji promocyjnych: np. proponowanie dodatkowych produktów, informowanie o przecenach, rabatach, etc.

Obsługa e-mail / chat:

  • Czas reakcji na otrzymaną wiadomość.
  • Przedstawienia się oraz miłe pożegnanie.
  • Wiedza merytoryczna.
  • Kultura językowa.
  • Umiejętności rozwiązania problemu klienta.
  • Poprawność stylistyczna, gramatyczna i ortograficzna.
  • Spełnianie standardów w zakresie prowadzonych akcji promocyjnych: np. proponowanie dodatkowych produktów, informowanie o przecenach, rabatach, etc.

Zainteresowany? Poproś o indywidualną wycenę badania.