10 umiejętności, które warto rozwijać u sprzedawców

13 listopada 2023 Dominika Maciejak udostępnij
centrum handlowe, customer experience, e-commerce, Obsługa klienta, omnichannel, personel, sklep internetowy, sklep stacjonarny, szkolenia, zarządzanie

Retail zmaga się z wielką rotacją pracowników. Jesteśmy jedną z pięciu największych branż, których dotyczy to zjawisko. Rotacja dotyka szczególnie pracowników będących w organizacji krócej niż rok.

Według 47. Monitora Rynku Pracy handel detaliczny i hurtowy zmaga się z najwyższą rotacją.

Aż 27% pracowników tej branży zmieniło pracodawcę w ciągu ostatniego półrocza.

Ponadto 19% sprzedawców i kasjerów aktywnie szuka nowego pracodawcy, a 39% rozgląda się za ciekawymi ofertami pracy.

Jak powstrzymać rotację wśród pracowników, szczególnie tych, którzy niedawno dołączyli do Twojej firmy?

Detaliści decydują się na szkolenia, co potwierdza badanie Korn Ferry. Moim zdaniem, proces szkoleniowy to jeden z kluczy do sukcesu. Oparcie go o 10 proponowanych przeze mnie umiejętności to propozycja ode mnie.

Z nagrania dowiesz się:

– Jakie są oczekiwania klientów względem obsługi klienta?

– Jakie 10 umiejętności warto rozwijać u sprzedawców?

– Jakie konkretne strategię przyjąć, aby rozwijać te umiejętności?

Już tradycyjnie proszę Cię o podanie tego nagrania dalej. Może to video powinien zobaczyć Twój wspólnik, znajomy, sąsiad?

Dlatego mam ogromną prośbę – udostępnij to nagranie na Facebooku lub Linkedin. Wyślij komuś mailem, albo Messengerem. Budujmy wspólnie silny, przedsiębiorczy retail!

Przypominam też o poprzednich nagraniach i konkursie! W przypadku, gdy nie widziałeś tych nagrań, możesz do nich wrócić:
WIDEO 1 oraz WIDEO 2. Jeżeli

Aby wziąć udział w konkursie odpowiedz w komentarzu na jedno pytanie: Dlaczego to właśnie Ty miałbyś otrzymać dostęp do kursów „Trudny klient nie istnieje?

Łap też wersję tekstową, jeśli wolisz poczytać: PDF V3

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.